Cauze

Acest program a luat formă doar după o analiză amănunțită a cauzelor lipsei de educație și/sau neajunsurile educației publice. Mulți copii (nu doar cei fără posibilități) au un potențial enorm – potențial care poate fi pierdut, dacă nu este nimeni acolo pentru ei să ii îndrume. Prin munca de voluntariat, vrem să ajutăm copiii fără posibilități, insă dorim să oferim și copiilor CU posibilități oportunitatea de a participa la programele noastre, contra cost.

Cauze primare

    • general al societăţii româneşti caracterizată de lipsa unui sistem axiologic autentic, recunoscut şi asumat de societate;

    • familia în general ca variabilă esenţială în procesul socializării primare şi a sistemului axiologic împărtăşit de aceasta;

    • blocajul dintre socializarea primară şi cea secundară;

    • nivelul de cultură al familiei;

    • sărăcie generală;

    • modele educaţionale facile care încurajează nemunca;

    • incapacitatea şcolii de a integra optim fiecare copil pe baza nivelului de dezvoltare a personalităţii acestuia şi a mediului educaţional, cultural şi economic de provenienţă;

    • integrarea socială deficitară la anumite grupuri minoritare

    • obiceiuri culturale (ex. căsătoria la vârste mici) specifice anumitor comunități

    • nearticularea organică a celor trei tipuri de educaţii: educaţia formală, informală şi non-formală;

Cauze secundare

  • sărăcia;

  • marimea familiilor si dificultatilor materiale de a tine copiii in scoala;

  • violenta dezvoltata in scoli pe fondul unei metodologii educative inadecvate;

  • mentalitatea familiilor;

  • migratia populatiilor scolare;

  • nivel slab de instruire al parintilor;

  • cultura specifica unor etnii;

  • violenţa din familii;

  • conduite deviante generate de diverse cauze precum:

  • notele proaste obţinute ca urmare a inadaptării copiilor la cerintele scolii sau a programelor incarcate de studiu;

  • lipsa motivaţiei intrinseci generatoare de probleme de disciplina, dar care incep sa se manifeste initial prin lipsa de interes a copilului fata de scoala, fuga de la scoala, consumul de alcool, tutun sau droguri, distantare culturala sau violenta.

  • Cauzele colaterale ale acestor manifestari sunt date de intoleranta culturala cultivata de mediul scolar, intoleranta fata de stilurile de invatare ale copiilor, tratamentul represiv sau violenta verbala din partea profesorilor.

Cauze specifice sistemului actual de educație

  • sistem educaţional anacronic de secol XX;

  • sistem educaţional demotivant, atât pentru elevi cât şi pentru profesori;

  • sistem educaţional care nu valorifică în procesul educaţional experienţa şi mediul de provenienţă al elevului;

  • evaluare şcolară care nu ia în considerare performanţele elevului în raport de el însuşi, ci în raport de ceilalţi;

  • izolarea şcolii de comunitate şi a comunităţii de şcoală;

  • potenţial local ce nu se regăseşte în curriculum-ul şcolar;

  • organizarea şcolilor pe verticală, nu în reţea, fapt ce nu permite ca fiecare elev să-şi găsească acel curriculum care i se potriveşte;

  • situaţii de învăţare rupte de realitate;

  • nepromovarea de către şcoală a celor şase principii ale sistemului mass-media;

Contactați-ne

Sed porttitor lectus nibh. Praesent sapien massa, convallis a pellentesque nec, egestas non nisi. Sed porttitor lectus nibh. Pellentesque in ipsum id orci porta dapibus. Proin eget tortor risus. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus.